vrijdag, februari 04, 2005

Thijs' vervolgverhaal, deel 1. (Een van de verhalen uit de boekenkring van vanmorgen)

thijs
Heel , heel lang geleden leefde eens een koning in de hemel.
Die koning was blij dat hij een kroon had.
Die kroon kon wensen vervullen.
Op een dag werd de kroon gestolen, hij zei: "mensen de kroon is gestolen".
"O, nee", zei iedereen, "wat moeten we doen".
Toen kwam er een meneer aan die zei: "ik weet misschien wie die kroon gestolen heeft".
"O ja ?", zei de koning:
"Ja, weet ik, het is de koning van de hel!".
"Hoe halen we hem terug?", zei iedereen weer.
Toen kwam er een klein jongetje aan, hij zei: "ik versla de koning van de hel wel hoor koning".
"Ik geef jou deze kaart waarmee je de weg kan vinden oké?".
"Oké".
"En dan mag je met mijn dochter trouwen".
Het jongetje zei "oké, dan ga ik nu, daaag!".
Hij ging op weg, hij kwam aan, hij vond een zwaard.
Hij leidde de bewakers af en toen stond hij bij de koning (die zag hem niet, hij stond onder een tafel.....).

Geen opmerkingen: