maandag, februari 21, 2005

Notitie

notitie
Lieve juf,

Ik heb geen potlood en ik wil een potlood lenen maar niemand heeft.
Alleen Anemoon maar ik vind die niet zo goed.
Wat moet ik nu doen?

Liefs van Emma voor juf.



Doet juf denken aan een "lieve Mona" brief van een paar decennia terug.
Opnieuw laat Emma zien dat ze een prettige zakelijke notitie kan schrijven.
Dat zij echt wanhopig is illustreert zij door het gebruik van drie kleuren balpen op één petieterig briefje.
Geeneen kleur schrijft zo lekker als een potlood .


Lieve Emma,

Ik had een geheim laatje in een IKEA-kastje.
Daarin zaten de reservepotloden en twee reserve-vulpennen.
Ook de gummetjes lagen gezellig met zijn allen in een laatje van dat kastje.
En ineens was alles weg.
Ik begrijp er niets van want ik draai de deur van de klas altijd op slot als ik naar huis ga.
Je zou bijna denken dat potloden en gummetjes s'nachts om twaalf uur met elkaar aan de zwier gaan en daarna de weg terug naar hun eigen laatje niet meer kunnen vinden.
Morgen vraag ik aan de juf die de bestellingen behandelt of er misschien een nieuw doosje is aangekomen.
Als dat niets oplevert fiets ik naar de HEMA en koop daar een bosje HEMA-eigen-merk.
Die betaal ik dan wel zolang van het groepsbudget.
Bedankt voor je briefje, die potloden hadden er vanmorgen al moeten zijn.
Sorry voor de sluikreclame.

Juf

Geen opmerkingen: