Ik heb alle kinderen in ontspannen toetsopstelling gedrild.
Ieder kind beschikt over een potlood.
Scherper kunnen die potloden niet gepunt worden.
De vlakgommen zijn strategisch over de klas verdeeld.
De voorbeeldsommen zijn naar genoegen behandeld.
Het grote moment is daar.
'Maak nu je opgavenboekje maar open kinderen en kijk naar som één!'
'Wij zien helemaal geen som één juf!'
'Jawel, wat is dat voor een onzin, iedereen heeft een som één, dat is die met die huisjes met die nummers erop!'
Blijkt dat er een klein partijtje toetsboekjes, midden tussen de stapel, per abuis maar aan één kant gecopiëerd is.
We zijn gaan picknicken in de hal. Ik ben heen en weer gerend naar boven om nieuwe boekjes te maken.
Niet helemaal zoals de CITO-mensen het zich gedacht hadden.
'Zorg, voorafgaande aan en tijdens de toets, voor een rustige sfeer in de klas'.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten