zondag, april 24, 2005

Rode lap

Vandaag begon langs het hockeyveld een hockeybobo jufs man opzij te duwen onder het roepen van: "gaat u opzij meneer, de tv-camera heeft niet het juiste zicht op de doelen als u en uw vrouw ervoor staan!".
Terwijl juf en haar man, als keurige hockeysupporters en als ouders van één van de spelende hockeysterren, keurig naast het rood/witte lint stonden.
"Dat moet u netjes vragen!", jufte de juf.
"En u moet ook gewoon sorry zeggen dat u duwt!", nufte zij daar nog eens overheen.
Alsof haar man niet zelf kon zeggen dat hij niet geduwd bliefde te worden.
Vervolgens dacht zij: mijn God hoe ver is het nu reeds met mij gekomen?
Dat ik bestuursleden van de club van mijn kind schoffeer?
En dat ik de onderwijzende houding niet kan afleggen, zelfs terwijl ik in de stier- ziet- rode- lap-modus verkeer?
Hoe diep kan een juf zinken?
Zit er nog vrouw in de juf?

Geen opmerkingen: