dinsdag, april 03, 2007

Matglas

Even verlies ik de drie meisjes die de gang gaan opruimen uit het oog.
Als ik ga kijken of ze al een beetje opschieten, tref ik een frisse bende aan.
De vloer is vakkundig met handzeep ingezeept. Dat moet ze heel wat heen en weer lopen gekost hebben, want uit voorzorg ligt er geen losse zeep bij de wasbakjes.
Vrolijk zijn de dames baantje aan het glijden over de spekgladde vloer.
Eén van hen heeft, om haar trui niet onnodig te besmeuren, besloten in haar onderhemmetje te gaan zwieren.
Het is tien voor drie, noodgevalletje. Ik moet ingrijpen of straks liggen hier twintig ouders kreunend op hun rug.
Als de gang weer zeepvrij is, zie ik ineens dat je dat van de glazen deuren niet kunt zeggen.
Omdat er nog nooit een mens is uitgegleden over een glazen deur, besluit ik dit voorlopig te negeren.
Met uw welnemen.

Geen opmerkingen: