vrijdag, december 02, 2005

De liefde van een zoon voor zijn vader

Zijn lievelingshamster Vlekkie, alias Elvis Presley, is helaas momenteel nogal aan zijn winterslaap begonnen.
Op de rustige tweede verdieping van zijn nieuwbouwhuis.
Maar zijn zus heeft dertien ratten, allemaal mannetjes, die ze betrokken heeft van de dierenwinkel.
Dus dat is wel weer gezellig.
"Als jij zoveel van knaagdieren weet, weet je dan misschien hoe ik mijn wilde muizen moet vangen?", vraagt de juf.
Makkelijke oplossingen genoeg, heeft hij bereidwillig als altijd in de aanbieding voor dit non-probleem.
Volgt een ellenlange uitleg over geknabbel aan stukjes kaas en klapvallen met deurtjes en touwtjes en ophaalbruggetjes.
"Ik kan natuurlijk ook bij je thuis komen met mijn vader!", roept hij plotseling opverend.
"Ik leer heel veel van mijn vader, dan komen we met een schepnet samen muizen vangen.
Dat hebben we al zo vaak gedaan."
"Uhuh."

Geen opmerkingen: