dinsdag, juni 05, 2007

Oud Hollands spreekwoord

Mijn dagelijks dipje dat rond half drie valt, ga ik geïnspireerd door tv-reclames te lijf met oplossoep.
Een beetje gegeneerd, want de kinderen mogen niet ook massaal aan de laag- dan wel hoogcalorische snack.
Zij voelen mijn soepdilemma, als zo vaak, haarfijn aan.
'B., stop eens met dat rare gesnuif', zeg ik bits in de voor mij gezette val trappend.
'Maar het ruikt zo heerlijk juf!', antwoordt betreffende B. dan terwijl zijn neusgaten luid open en dicht klapperen.
Een paar meisjes riepen van de week toen ik met mijn bekertje naar de warmwater-automaat liep 'niet de kippensoep, niet de kippensoep!'
'Waarom in vredesnaam niet?', vroeg ik.
'Wij zijn vegetariërs en wij willen geen gekookte kip ruiken!', zeiden de dames.
Wat de een niet luchten kan, dat snuift de ander gretig op.

Geen opmerkingen: