donderdag, maart 22, 2007

Autoriteit

Eén van de kinderen sleept 's ochtends trots een boodschappentas vol op de buitenschoolse techniekcursus bij elkaar geknutselde spullen naar binnen. Die middag is er een afsluiting/tentoonstelling voor de ouders gepland.
'Zet maar in de keuken, daar loopt niemand ertegen aan', zeg ik.
Na een uur, als iemand een slokje water gaat drinken, gaat er een door merg en been gaand alarm af.
Ik begin niet meteen met ontruimen, omdat ik gewend ben vantevoren te horen wanneer er brandalarm is.
Een autoriteitscomplex dat ooit kamervragen waardig kan zijn.
Net als ik besluit het signaal toch maar op eigen kracht als aanzet tot onmiddellijke ontruiming te interpreteren, stuift de eigenaar van de tas naar de keuken.
'Ik weet wat dat is, ik weet wat dat is!', juicht hij.
Zijn zelf gemaakte boevenalarm blijkt het te doen. En hoe.

Geen opmerkingen: