maandag, januari 22, 2007

Mazzel

Voor ik naar school ga spuit ik altijd wat First op mijn polsen en wat Chanel no.5 in mijn hals. Weinig moeite en toch steeds een frivool gevoel. Marilyn Monroe droeg immers ook verschillende parfums tegelijk?
Vandaag rook de klas alsof ik hedenmorgen dolgedraaid was en de totale Douglas op mezelf had leeggespoten. Wantrouwend stak ik mijn neus herhaaldelijk diep in eigen juffendécolletee. Ik werd licht misselijk.
Een kind kreeg medelijden en sloeg door. Ze zou het dan maar meteen zeggen. Ze had stiekem de parfumfles van haar moeder geplunderd.
Het deed me denken aan de keer dat mijn eigen dochter mijn gouden oorbellen met de diamantjes naar de kleuterschool had aangedaan. Eén van die belletjes ligt misschien na twintig jaar nog immer verstoppertje te spelen in de zandbak van de 1e Montessorischool.
Zo gezien had de moeder van dit meisje mazzel.

Geen opmerkingen: