donderdag, september 08, 2005

Scheurbuik

"Heb jij scheurbuik of zo?", vraagt de kleine jongen die zich op ooghoogte voor juf's stoel geposteerd heeft.
Hij drukt zijn neuspunt bijna tegen de boven hem gestelde neuspunt vlak zoor zich en verwacht antwoord.
Voorzichtig verkent de juf wat aanstoot gevende mogelijkheden.
"Stink ik? Heb ik pukkels?"
"Nee, maar je hebt van die ingevallen ogen", is het antwoord.
"Kinderen", roept juf door de klas,"dat komt doordat ik dagelijks met een stokje kohl tussen mijn oogleden smeer.
En die kohl, die druipt altijd meteen weer tussen mijn oogleden uit. Daarom heb ik wattenstaafjes bij me die ik meestal vergeet te gebruiken omdat ik jullie moet leren rekenen. Maar ik wil wel even laten zien hoe ik opknap van een poetsbeurt. Kijk: ik lik aan een staafje, wrijf onder mijn oog en gooi het zwart geworden stokje weg."
Nu wil er een intelligente belangstellende weten hoe de juf eruit zou zien zonder kohl.
Zou dat niet veel praktischer zijn? "Zonder kohl ben ik kaal", bromt de juf, "ik loop liever met zwarte vegen."

Geen opmerkingen: